Red Rose

Tuesday, October 26, 2010

saya KASAR?


saya TAK PERNAH mintak nak jadi kasar.
tak pernah. tak pernah. tak pernah.
i guess.. my surroundings made me that way.
sumpah!
teringin sangat nak jadi perempuan lemah-lembut bahasa, perlakuan, dan sebagai nya..
tapi .. everytime i tried, ade suara-suara sumbang yg mengata.
and.. kadang-kadang.. sifat 'semula jadi' tue, akan muncul jugak tanpa dikehendaki.

HELLO?
igt best ke kalau org panggil kita 'lelaki/tomboy'?
serious x suka sangat-sangat!

bukan tak pernah cuba jadi 'perempuan'
pernah je..
sebab sangat-sangat-sangat nakk ..
tapi.. people still see me as 'kasar'?

what i need is motivation and guidance.
nie.. sikit2 kutuk..



"apehal keras sangat?"

"kau nie, kasar laaa..perempuan ke ape?"

"kau tak boleh lembut sikit ke?"



ade jugaak yg suka suki memerli.. kan bagus kalau korang cakap elok2 kat aku.. sebab ..

kutukan hanya akan buat aku lebih 'mengeras' diri sebab nak counter segala kutukan korang tue. kalau x.. konfem banjir dah!

blah.blah.blah. whatever. daahh laa korang. aku dah x kesah.
suka hati laa aku nak bwat perangai mcm mana pun .. asal kan x langgar syariat ISLAM
nauzubillah!
tapi, slow2.. aku akan ubah .. jadi,

SILA BANTU SAYA!









2 comments:

  1. hoho. jgn pndg lah apa org kata. diri kita, hati kita, mcm mna kita, tu hal kita dgn Allah. lantak ah diorg nak ckp apa pun kan? as long as kita ikot cara islam sudah~ :)

    ReplyDelete
  2. yerp2..
    insyaAllah.. slagi kita b'pegang teguh kepada Islam ... ;)

    ReplyDelete

speak:::